3.11.2013

終わった〜


昨夜、展覧会のオープニング無事に終わりました。

親しい友だち、久々に会った友だち、初めて会った人たち...
たっくさんの人達が足を運んでくれ、
言葉で表せないくらい、嬉しく楽しく舞い上がりまくりでした ^▽^


今日は、短めに失礼して、この展覧会で展示されてる
私の作品を公開しまーす。


でも、もっとも〜っと話したいことあるので
それは次回にとっておきまーす。




Title : When the Sun Becomes a Memory



これは私が前に書いた、海がテーマの小説の文を刺繍したもの

津波で亡くなった人々が去った世界、そして向かった世界を表現しました



そして、これは私がこの作品をもとに書いた詩です


"When the Sun Becomes a Memory"

The sunshine gently pushes you to the bottom part of the ocean
You still can see the light is flowing joyfully on the surface
As you go deeper and deeper,
you start hearing the echoing heartbeats that remind you of the time
when you swam in a womb, loved by your mother
You were about to cry loud to live
After a while, the dark blue erases the light above,
and the color becomes a part of your body
That's when the sun becomes a memory.
But, no worry... You just come home to swim again





にほんブログ村 美術ブログ 織物・染織へ
にほんブログ村 海外生活ブログ ロサンゼルス情報へ
にほんブログ村

0 件のコメント:

コメントを投稿